طراحی لوگو سایت جمعه بازار

انواع طراحی لوگو

طراحی لوگو ممکن از با سه رویکرد انجام شود:

1-تصویری 2-نوشتاری 3-تصویری_نوشتاری

در نوع اول طراح تنها از عناصر بصری برای طراحی بهره می گیرد، لوگوی شرکت های اپل و نایک از این نوع است در دسته دوم لوگو با دست بردن و تغییر عنوان برند یا سازمان شکل می گیرد، لوگوی شرکت های سونی و نوکیا از دسته دوم است اما در حالت سوم نوشتار و تصویر هر دو استفاده می شود، مانند لوگوی نام های تجاری سامسونگ یا ال جی.اما مهم ترین نکته در دسته سوم پرهیز از شلوغی بیش از حد لوگو است.

از آنجا که لوگو چکیده و خلاصه ای از آن چیزی است که صاحب آن انجام می دهد، کیفیت طراحی و میزان خلاقیت در طراحی آن می تواند قابل اعتماد بودن، قدرت و به روز بودن آن برند تجاری یا آن سازمان را نشان دهد.

همچین یک لوگوی خوب با روح حاکم بر آن تجارت یا سازمان در همخوانی است واز منظر فرم و رنگ بازتابی از اهداف و محصولات آن است.

 

طراحی لوگو، آرم و نشانه

نشان‌واره یا لوگو، عنصری گرافیکی از علائم یا برچسب‌ها است به ‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا به صورت ویژه اما خوانایی چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه متفاوت باشد.
نشان‌واره یا لوگو طرح ملموسی برای نمایاندن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است. همچنین خصوصیات سازمانها و نهادها و … را شرح می‌دهد.
اخیراً اصطلاح لوگو برای شرح علائم، تمثیلها، لباس نیروهای نظامی، نشان‌ها، فیلمها حتی پرچم‌ها استفاده شده است.

لوگو چهره و منظر هر برند است، بنابراین طرح آن از اهمیت زیادی برخودار می باشد. اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود  قدرتمند و با ارزش برای نام تجاری یا برند خواهد بود. طراحی یک لوگوی موثر برای یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر اقلام گرافیکی دارد.
داشتن دانش کافی، تجربه و خلاقیت از گزینه هایی است که هر طراح لوگو، آرم و نشانه قوی و حرفه ای باید واجد آن باشد.

Summary
طراحی لوگو سایت جمعه بازار
Article Name
طراحی لوگو سایت جمعه بازار
Description
طراحی لوگو ممکن از با سه رویکرد انجام شود:1-تصویری 2-نوشتاری 3-تصویری_نوشتاریدر نوع اول طراح تنها از عناصر بصری برای طراحی بهره می گیرد، لوگوی شرکت های اپل و نایک از این نوع است در دسته دوم لوگو با دست بردن و تغییر عنوان برند یا سازمان شکل می گیرد، لوگوی شرکت های سونی و نوکیا از دسته دوم است اما در حالت سوم نوشتار و تصویر هر دو استفاده می شود، مانند لوگوی نام های تجاری سامسونگ یا ال جی.اما مهم ترین نکته در دسته سوم پرهیز از شلوغی بیش از حد لوگو است.
Author
Publisher Name
مهر شبکه
Publisher Logo

مطالب مرتبط