طراحی پوستر استقلال

طراحی پوستر استقلال

طراحی پوستر استقلال

پوستر برای نشان دادن موضوعی یا معرفی محصولی است ، که در ابعادی بزرگ که بر روی دیوار یا سطح مسطح نصب می شود . چاپ پوستر با رنگ های شفاف و طراحی زیبا می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند . پوستر یک از روش های بازار یابی در فضای باز است ، پوستر اطلاع رسانی درباره یک سمینار یا رویداد در آینده است .پوستر تبلیغاتی نمایش محصول یا خدمات مورد ارائه است ، از مزایایی چاپ پوستر : هزینه پایین پوستر ، هزینه های بازاریابی با پوستر ، یکی از ارزان ترین راه برای ترویج کسب و کار شما چاپ پوستر است. در مسیر پررفت آمد باعث دیده شدن و افزایش مشتری می شوید و همین عامل باعث افزایش اعتبار برند تجاری شما می شود، از نکات مهم در طراحی و چاپ پوستر : اول استراتژی چسباندن پوستر تبلیغاتی ، دوم : چاپ پوستر باکیفیت از نظر کاغذ و چاپ، سوم : روکش روی پوستر برای جذاب شدن و خوانایی بیشتر . در طراحی و چاپ پوستر، انتخاب کاغذ با گرماژ مناسب ، با دوام (با کیفیت) ، طراحی جذاب ، چاپ حرفه ای ، نقش بسزایی در زیبا شدن پوستر و در نتیجه بهتر ارائه شدن مطلب و تاثیر در جذب مخاطب را دارد.

 

وستر را می توان از گروه خانواده ی آگهی دانست. هرگاه قرار است محصول و یا خدماتی از سوی سازمان و یا تولیدکننده ای، به مخاطبان معرفی شود، از طریق روش‌های مختلفی ارائه می‌شود که یکی از این روشها، معرفی از طریق بسته ای به نام پوستر می باشد. اگر مخاطبان یک محصول در محل و یا موقعیت های مشخصی باشند، با در نظر گرفتن فضایی مناسب برای نصب، می توان از پوستر به عنوان یک رسانه ی کارا، استفاده کرد.

ضرورت محصول

در بسیاری از موارد، دیده شده که پوستری برای موضوعی خاص طراحی شده و اصول علمی و هنری آن نیز رعایت گردیده و به زیبایی و تأثیرگذاری آن هم دقت شده تا در نهایت، آن پوستر به عنوان یک پوستر خلاقانه مورد پذیرش قرار گیرد اما هنگام ارائه، نصب پوستر در محل مناسبی صورت نگرفته و پوستر را از کارآیی خود، محروم کرده است.
پوسترها اصولاً اعلام کننده، هشدار دهنده و یا تذکر دهنده هستند اما نباید از این خصوصیتهای پوستر برای دعوت به جایی استفاده کرد. نگاه به مفهوم پیام پوستر، در طراحی و چگونگی ترکیب بندی، رنگ گذاری، استفاده صحیح از سطح و فرم و دیگر موارد مشابه، کمک می کند. چرا که خلاقانه ترین تصاویر، بدون در نظر گرفتن مخاطب، همان عدم استفاده صحیح از دانش گرافیک است. بسیاری از طراحان گرافیک، به اشتباه فرآیند طراحی پوستر را به دو گونه ی پوستر هنری و پوستر بازاری دسته بندی کرده اند. این موضوع یک اشتباه فاحش در دانش گرافیک است.

تعريف محصول

پوسترها اصولاً دارای یک شعار تصویری و یا متنی می باشند. دربرخورد اولیه پوستر، مخاطبان اصلی از گویش پوستر به دنبال هدف نمی گردند. بلکه از آن به عنوان یک شاخصه ی تصویری، لذت می برند. اگر این شاخصه توانست بر روی مخاطب اثر بگذارد و در ذهن او نقش ببندد، در ادامه ی رابطه، مخاطب به دنبال بیانهای دیگر پوستر می رود.
اصولاً پوسترها از تصاویر تأثیرگذار بهره می گیرند. از این رو از پوستر نمی‌شود انتظار داشت که در ابتدای برقرای ارتباط، مخاطب را وادار به پیگیری شعار مورد نظر در پوستر کند. در کنار این شرایط عاملی چون مرتبط بودن مکان ارائه پوستر با موضوع آن، شرط اصلی پذیرش پوستر از سوی مخاطب است.

منابع توليد

جمعیت حاضر در محل قرارگیری.

فضایی که استند در آن قرار می گیرد.

تعداد محصولات و یا خدمات ارائه شده در استند.

ابعاد استند.

ارتفاع استند.

ارتفاع فضایی که استند در آن قرار می گیرد.

یکی دیگر از موضوعات پر اهمیت کاربرد استند، گونه ی جذب مخاطبان و هدایت آنها به سوی محل قرارگیری و در ادامه، پرسش از نماینده سازمان است.
سایر نمونه کار ها:

مطالب مرتبط