طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو حرفه ای – طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای چیست ؟

 

لوگو ، نشان واره، نشانه یا آرم نمادیست که به کمک آن مفهوم کاری و یا برند تجاری در یک نگاه مشخص می گردد، به کمک یک لوگو مناسب می توان مفهوم کاری را که در قلب یک شرکت و یا سازمان نهفته است به نمایش گذاشت.

یک لوگوی مناسب به دور از پیچیدگی های آن بایستی مفهوم خود را به بیننده برساند و به سادگی به ذهن سپرده شود، تا هر بییننده بتواند رد پایی از شرکت یا سازمان صاحب آرم را مشخص سازد.

لوگوها با نماد درون خود، نوشته و یا ساختار خود معرف توانایی هر شرکت، سازمان و یا موسسه ای بوده و همواره در درون خود سخنی را بیان می کنند که یا در یک نگاه مشخص است و یا نیاز به تامل دارند.

لوگو، ارائه کننده مفهومی بصری برای بیننده است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. طراحی لوگو یک امر زمانبر و فوق العاده حساس است. متخصصان گرافیک باید بتوانند نیاز مشتری را آنالیز کرده و اتود های مربوط و مورد قبول به کارفرما ارا‌یه کنند. در طراحی نشانه از المان شناسی و نماد شناسی و مفهوم گرایی المانهای مربع و دایره و مثلث استفاده می شود تا بتوان مفهوم ذات آن را بصورت گویا تر ارایه کرد و شاخص ترین فرایند موجود در عملکرد یک شغل را بصورت بصری نمایش داد.

نشان تجاری هویت یک سازمان یا شرکت بوده و به کمک آن هم نام شرکت و هم حوزه فعالیت آن به نمایش گذارده می شود و طراحی آرم شرکت از اهمیت بی شماری برخوردار است تا آنجا که یک لوگوی مناسب و مفهومی می تواند در محبوبیت یک برند تاثیر بی شمار داشته باشد.

تفاوت طراحی لوگو حرفه ای و آرم

 

امروزه در کشور ما اکثرا بین آرم و لوگو تفاوتی قائل نمی شوند و عده زیادی فکر می کنند که لوگو معنی دیگر آرم بوده و یا واژه ی لاتین آن می باشد. ولی تمام این فرضیه ها در اصل اشتباه است.در واقع بین این دو  تفاوت زیادی وجود دارد و تنها وجه مشترکشان این است که هر دو نشانه گر و بیان کننده ی خاص و منحصر به فرد از شرکت یا هر معرف عنوان دیگری است .

و اما تفاوت :

 

لوگو یک عنوان به اشکال و صورتهای مختلف گرافیکی است که طراحی این اشکال بستگی به سلیقه و خلاقیت طراحان گرافیک دارد.

 

۱. برخی از طراحان یک عنوان رو به یک شکل گرافیکی و با استفاده از خلاقیت خود به صورت خاصی طراحی و خلق میکنند و این نوع لوگو به ظاهر فقط بیانگر یک عنوان است و نکته قابل توجه این طرح شکل گرافیکی بودن عنوان مورد نظر می باشد.

۲.  برخی دیگر از طراحان گرافیک عنوانی را به شکلی معنا دار طراحی می کنند که هر کس آن رانگاه کند به راحتی متوجه میشود که این لوگو مربوط به چه عنوان، شرکت٬ورزش و… می باشد . این نوع طراحی از نوع  طراحی های حرفه ای و لوگوهای پرهزینه محسوب میشود.

۳.  طراحان دیگر یک عنوان رو به شکل اسم عنوان طراحی می کنند که هر کس به راحتی می تواند بفهمد که لوگو شکل چه اسمی است. این نوع سبک طراحی نیز از نوع خیلی حرفه ای و پر هزینه  محسوب میشود.

مهم ترین ویژگی طراحی لوگو حرفه ای این است که فقط یک نمونه از آنها در دنیا وجود دارد و  خاص می باشد چون زاییده خلاقیتهای یک نفر می باشد  و با توجه به اینکه ذاتا خلاقیت هیچ انسانی متشابه با انسان دیگری نیست،لوگوهایی منحصر به فرد کلید میخورد.

۴. بعضی از آن ها هم مانند لوگو شرکت نوکیا,سونی اریکسون و… فقط یک عنوان خاص و انحصاری هستند که یک عنوان تایپ شده در نظر گرفته می شود.

آرم:

در واقع آرم یک عنوان گرافیکی نیست بلکه فقط یک نشانه و یا تصویر گرافیکی یا ساده است٬ هر کسی با دیدن این نشانه  یا  آرم  تشخیص میدهد که این آرم مربوط به چه عنوانی است ولی هیچ کس نمی تواند بفهمد که این نشانه مربوط به چه عنوان خاصی است(اسم شرکت و…).

بنابراین در کنار  نشانه یا آرم اسم مربوط به شرکت و یا… که معمولا اسمی خاص هست قرار میگیردد. این نوع طراحی هم دو سبک تقریبا متفاوتی دارد. عده ای از طراحان گرافیک نشانه را خودشان طراحی می کنند و عده ای دیگر نشانه را از جای دیگر الگو برداری می کنند.

به طور کلی می توان گفت: خلاقیت در لوگو ۱۰۰٪ بکار رفته ولی در آرم بین %۴۰ تا ۷۰% میباشد. همچنین هزینه در طراحی آرم کمتر از طراحی لوگو میباشد.

 

مطالب مرتبط:

لوگو تایپ آنلاین | نمونه لوگو تایپ

طراحی لوگو | طراحی لوگو انلاین

طراحی لوگو – طراحی نشانه و نماد

طراحی لوگو – طراحی نشانه

Summary
طراحی لوگو حرفه ای - طراحی لوگو
Article Name
طراحی لوگو حرفه ای - طراحی لوگو
Description
طراحی لوگو حرفه ای ثبت سفارش شما در کمتر از5 دقیقه و طراحی آن در کمترین زمان در پیکو گراف به همراه صد ها نمونه کار انجام شده
Author
Publisher Name
مهر شبکه
Publisher Logo

مطالب مرتبط