طراحی لوگو

طراحی لوگو

 

انواع طراحی لوگو

لوگو را میتوان براساس استفاده از عناصری مانند نوشتار، شکل و … طراحی نمود. طراحی آن به سه گروه کلی تقسیم میشود:

  • استفاده از تصویر(آیکون، سمبل، پیکتوگرام) مثل شرکت اپل
  • استفاده از نوشتار: لوگوتایپ، وردمارک: استفاده از نام شرکت و ارائه آن خارج از فونت‌های مرسوم مثل: لوگوی دیسنی و یا توییتر / مونوگرام،طراحی با یک حرف یا حروف اختصاری برند / تایپ بیس: طراحی با نام شرکت یا برند که شکلی گرافیکی را بسازد
  • ترکیب نوشتار و تصویر(لوگوی ترکیبی): مثل پیتزاهات،
ویژگی های طراحی یک لوگو خوب و موفق :

طراحی خوب و موفق باید دارای ویژگی هایی زیر باشد؛

  1. اعتبار و سنخیت : یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو ( نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار نماید. باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند همخوانی داشته و معنای خود را بسرعت به مخاطب انتقال دهد.
  2. ماندگار و پایدار: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرح ها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد.
  3. انعطاف پذیر: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تکرنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن.
  4.  یک طراحی خوب و موفق را باید بتوان بصورت آنلاین در وب‌سایت‌ها و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی استفاده نمود.
  5.  باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد یعنی منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.

و بطور خلاصه می‌توان گفت طراحی یک لوگو باید ساده و گویا، منحصر به فرد و در ارتباط با موضوع کسب و کار باشد باید جذابیت بصری داشته و با مخاطب ارتباط برقرار کند. با یکسان بودن شیوه طراحی در تمام قسمت‌ها ضمن نوآوری هماهنگی تکنیکی ایجاد نماید.

سئوالاتی که باید در ارتباط با طراحی لوگو به آنها پاسخ دهید؟

خدمات یا کالای ارائه شده توسط شرکت‌تان را چگونه توصیف می‏کنید؟
اهداف بلند مدت شرکت شما چیست؟
رقبای اصلی شما چه کسانی (چه شرکت‌هایی) هستند؟
عامل تمایز شما از رقبایتان چیست؟
گروه هدف و مصرف کنندگان شما چه کسانی هستند؟
تصویر ذهنی از لوگویتان دارید؟ توصیف کنید.
آیا برند شما رنگ خاصی دارد؟
چه نوع لوگویی را ترجیح می‌دهید(آیکون، لوگوتایپ، مونوگرام و …)؟
از لوگوی شما قرار است بیشتر کجا استفاده شود( چاپ، رسانه‌ی تصویری، وب و…)؟
چه میزان بودجه می‌خواهید جهت طراحی لوگو اختصاص دهید؟
آیا نیاز به طراحی‌های دیگری با لوگوی جدیدتان دارید؟ با چه موضوعی؟

چه کسی می تواند یک طراحی لوگو را طراحی کند ؟ طراحی کردن یا طراحی نکردن لوگو ؟
از لحاظ  فنی، هر کسی که اندکی با نرم افزارهای گرافیکی آشنایی داشته باشد و حتی بدون دانش اصول طراحی و خلاقیت می‌تواند یک لوگو ایجاد کند. اما باید به هزینه طراحی به دید سرمایه‌گذاری در بخش برند و تبلیغات، و همچنین آینده کسب و کار نگاه کرد. طراحی لوگو نقطه شروع و هویت بصریِ کسب و کار شما و نیز طراحی خوب برای شما، ضمن ایجاد تصویر ذهنی ماندگار در ذهن مخاطبانتان در توسعه تجارت و بازاریابی برای شما نقش بسزایی را ایفا می‌کند. و باعث می‌شود که لوگوی شما به درستی و در هر زمانی به خوبی دیده شود.

 

مطالب مرتبط:

طراحی لوگو حرفه ای | 5 قدم تا لوگو حرفه ای

طراحی لوگو حرفه ای – طراحی لوگو

طراح لوگو | طراحی لوگو | طراحی نشانه

Summary
طراحی لوگو
Article Name
طراحی لوگو
Description
لوگو یک نشانه‌ی گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از اینها طراحی شود. این نشانه گرافیکی بوسیله شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و همچنین کسب وکارهای کوچک استفاده می‌شود
Author
Publisher Name
مهر شبکه
Publisher Logo

مطالب مرتبط