طراحی پوستر تبلیغاتی

طراحی پوستر تبلیغاتی | طراحی پوستر

اگر به این نتیجه رسیده اید که طراحی پوستر تبلیغاتی میتواند کسب و کار شمارا رو به راه کند حتما با ما تماس بگیرید تا مشاوره بشوید.ما برای کار های مذهبی طراحی  پوستر رایگان اماده داریم که در صورت نیاز تقدیمتان میکنیم برای ارتباط بیشتر با ما تماس بگیرید

پوستر چیست؟

پوستر، آفیشن، پلاکات و اعلان نام‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی و عربی نوعی اطلاع رسان هستند که معمولا بر دیوار یا محل‌های مخصوصی که در معابر برایشان تعیین شده نصب می‌شود.

ویژگی‌های پوستر: در درجه اول برای دیدن ساخته می‌شود نه برای خواندن. درنتیجه در طراحی آن باید از عوامل و عناصر تصویری گیرا و جلب توجه کننده و ایده‌های بکر استفاده شود. این میسر نخواهد بود مگر اینکه با تمام ترفندهای تکنیکی و آکادمیک آشنا شده باشید. مسئله جلب نظر کردن از نظر زمان و عمر پوستر حائز اهمیت است. هر پوستر برای زمان محدودی ساخته می‌شود بنابراین اگر نتواند در آن مدت محدود بطور موثر موضوع و پیام خود را برای بیننده مطرح و منتقل کند درست طراحی نشده است. در مورد پوسترهای تجاری این مسئله اهمیت بیشتری دارد.

پوستر یک قطعه بزرگ کاغذ است که اطلاعات را با استفاده از متن یا عکس های گرافیکی انتقال می دهد. پوستر به صورت عمودی بر روی دیوار یا پنجره نصب می شود و اندازه آن به قدری بزرگ باشد که تمام محتویات آن از فاصله دور قابل خواندن باشد. این را در نظر داشته باشید که پوستر خود را باید به گونه ای طراحی و ساختاربندی نمایید که مخاطبان اصلی زمانی که از جلوی آن عبور می کنند، هدف اصلی را سریعاً متوجه شوند که در این پوستر چه موضوعی مورد بحث قرار گرفته است.

بعضی از پوسترها گاهی خیلی بزرگ هستند و برای نصب در بزرگراه ها یا یک طرف دیوار بلند ساختمان استفاده می شوند که از فاصله دور نیز کاملا قابل رویت باشند. بعضی از پوسترها در اندازه های کوچک طراحی می شوند مانند پوسترهای دانشگاهی. تنها نکته ای که در طراحی پوستر بین همه انواع مشترک است، ارائه اطلاعات می باشد.

انواع اطلاعاتی که در پوستر ارائه می شود:

  • برای اعلان جنگ، شورش یا اقدام و دعوت برای انجام عملیاتی مانند جشن، انتخابات، شورش های خیابانی

  • برای آگهی یا اخطار دادن افراد از وجود بیماری خطرناک یا مساله ای تهدید کننده ( به این ها پوسترهای آموزشی می گویند که اکثر دانشجویان ارشد یک واحد به نام طراحی پوستر دارند و وظیفه آنها ارائه آگاهی دادن در خصوص موضوع مورد نظر است.)

  • برای اطلاع از رونمایی یک نمایشگاه، برپایی سینما یا تئاتر یا تخفیفات ویژه فروشگاهی به این ها پوستر بازاریابی گویند.

یک پوستر مناسب باید :

  • بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

  • مخاطبان را به خواندن پوستر ترغیب نماید.

  • اطلاعات باید کامل و واضح باشد، به طوریکه مخاطبان درنگاه اول متوجه هدف آن شوند.

  • بتواند در نهایت افراد به هدفی که شما دارید متقاعد نماید.

 

مطالب مرتبط