طراحی تبلیغات بنری

تبلیغات بنری متحرک سایت رازق

تفاوتهای پوستر و تبلیغات بنری چیست

 

 

برای یک تبلیغ موثر بهتر است شناخت کاملی به ابزار کارمان داشته باشیم، شناخت روشهای مختلف تبلیغات محیطی بی شک اولین و مهم ترین گام در رسیدن به یک هدف تجاریست. در این مقاله کوتاه سعی داریم به مقایسه تبلیغات بنری و پوستر های تبلیغاتی بپردازیم.

– شاید اولین فاکتوری که این دو محصول مشابه را از هم متمایز می کند فاکتور اندازه است. در اغلب موارد پوستر ها ابعادی نهایتا تا سایز A2 دارندولی طول یک تبلیغات بنری می تواند از چند متر هم تجاوز کند.
-نکته بعدی نحوه قرارگیری و طراحی و چاپ پوسترهاست که عمدتا به صورت عمودی اجرا می شوند و در مقابل  تبلیغات بنری بیشتر به شکل افقی نمایش داده می شوند.

-تبلیغات بنری  و پوسترها را می توان از از نظر جنس مدیای چاپ هم تفکیک کرد. در حالی که پوستر ها معمولا روی کاغذ چاپ می شوند در چاپ بنر از مدیاهای صنعتی مقاوم تر و ضخیم تری استفاده می شود. شاید این تفاوت به این دلیل باشد که پوستر ها معمولا در مدت زمان کوتاه تری نسبت به بنر ها مورد استفاده قرار می گیرند.
-محتوا را شاید بتوان اصلی ترین تفاوت یک پوستر و تبلیغات بنری تبلیغاتی دانست. در جایی که پوستر های ابزار مناسبی برای اطلاع رسانی مثلا در مورد زمان و مکان یک رویداد هستند بنر ها با توضیحات کمتر و جلوه بصری قوی تر در برندینگ و جلب توجه عموم مهارت بیشتری دارند.

در نهایت ممکن است درموقعیتهای خاص ابعاد، اشکال و محتوای تبلیغات بنری  و پوستر ها کاملا برعکس باشد ولی دانش شناخت و توانایی تفکیک روشهای تبلغات محیطی یک پیش نیاز مهم برای رسیدن به هدف است.

 

مطالب مرتبط